Yandex Metrica’nın Faydaları ve Google Analytics Karşılaştırması

    

Uzun zamandır hediyelik eşya üzerine hizmet veren bir eticaret sitesinin Google ve Facebook reklam hesaplarını yönetiyorum, siteye istatistik aracı olarak Google Analytics kurmuştum, böylece Google’ın nimetlerinden sonuna kadar faydalanıyorum. Yakın zamanda Türkiye’ye giriş yapan Yandex arama motoru, kendi istatistik aracı olan Türkçe Yandex Metrica’yı duyurdu. Merak edip sitemize kurdum ve bir süre istatistik toplamasını bekledim. Gerçekten Analytics’den üstün tarafları olan, kullanmaya değecek bir takım özellikleri olduğunu gördüm ve bundan sonra iki aracı birden kullanmaya karar verdim. Şimdi bu kararımı etkileyen nedenleri size özetleyeceğim.

Google vs. Yandex

  1. Hemen çıkma oranı istatistiği: Metrica’yı kullanmaya başladığınızda sitenizin hemen çıkma oranlarının düşündüğünüzden ne kadar düşük olduğunu göreceksiniz. Bizim örneğimizdeki sitede Analytics’de %56 olarak gördüğümüz hemen çıkma oranı, Yandex Metrica’da %18, hatta reklamdan gelen ziyaretçilerin oranına baktığımızda %12. Bu büyük farkın nedeni Google ve Yandex in hemen çıkma oranı tanımlamalarının farklı olması. Eğer bir ziyaretçi sayfanızı açıp hiçbir başka sayfaya gitmeden kapatırsa, Google bunu hemen çıkma olarak kaydediyor, ziyaretçinin sitenizde ne kadar durduğu hiç önemli değil. Yandex ise hemen çıkmayı ziyaretçinin siteyi açtıktan sonra 15 saniye içinde kapatması olarak değerlendiriyor. Bizim örneğimiz için Yandex’in tanımı bizim daha çok işimize geliyor.
  2. Metrica Adwords istatistiklerini bilmemesine ve bu konuda hiçbir ayar yapmamanıza rağmen reklamdan gelen trafik miktarınız ile organik sonuçlardan gelen trafik miktarınızı %5-10 hata payı ile ayırıp size sunabiliyor. Bu özellikle Analytics’in ince ayarlarıyla uğraşmak istemeyenler için çok önemli bir kolaylık.
  3. Metrica twitter dan gelen trafikleri kullanıcı isimlerine göre gösterebiliyor. Google da bu özelliği bulamadım, twitter dan gelen tıklamalar genelde Analytics trafik kaynaklarında “t.co referral” adı altında gösteriliyor. Ayrıca Metrica’da twitter dan gelen tıklamaların kaçının hangi sayfamıza gittiğini görebiliyoruz, bu sosyal medya hesaplarını aktif olarak kullanan eticaret siteleri için müthiş bir özellik.
  4. Sitede geçirilen süre istatistikleri Google ile hemen hemen aynı, Google dan gelen ziyaretçiler Facebook dan gelen ziyaretçilerden ortalama 1 dakika fazla sitenizde kalıyor, 2 kat fazla sayfa gezintisi yapıyor. Ayrıca kullanıcıların browser ve çözünürlükleri ile alakalı ölçümler de hemen hemen aynı, Google Chrome %45’e %30 luk bir üstünlük sağlamış durumda Explorer’a karşı. Ayrıca sitede gezinen kullanıcılara bir dosya sunuyorsanız, bu dosyanın indirilme sayısını da tutup size sunuyor Yandex, hiçbir kod eklemenize gerek olmadan.
  5. Metrica’nın en ilginç artılarından biri kullanıcıların tahmini cinsiyet ve yaş yüzdelerini ve IP numaralarını veriyor. Analytics de olmayan bu özellik, hediyelik eşya sitemizin hedef kitlesine de son derece uygun sonuçlar verdi. Yandex’in yaptığı açıklamaya göre cinsiyet ve yaş yüzdesi kullanıcıların yaptığı aramalara ve yönlendikleri sayfalara göre tahmini olarak belirleniyor.
  6. Yandex’in arayüzü ve sayfa sınıflandırmaları Analytics’den çok daha güçlü. Özellikle bir eticaret siteniz varsa ürün kategori ve ürün detay sayfalarınıza ait istatistikler(Görüntüleme, giriş ve çıkış sayıları) son derece güzel bir şekilde sınıflandırılmış olarak size sunuluyor. Örneğin arama kutunuza verdiğiniz linkin altında hangi kelimenin ne kadar aranıp tıklandığını size otomatik olarak derleyip toplayıp gösteriyor. Analytics’de bu düzeni oluşturmanız için baya emek sarfetmeniz gerekir.
  7. Özellikle ziyaretçi sayısı çok olan siteler için İzleme bölümünden ziyaretçi yükü adlı istatistikle aynı anda sitenizde olan maximum ziyaretçi sayılarını detaylı biçimde günlere göre görebilirsiniz. Gene aynı bölümde dakika bazlı trafik sayısı grafiğine mutlaka göz atın. Gün içindeki sitenize gelen ziyaretçi yükünü grafiksel olarak görmek çok hoşunuza gidecek.
  8. Yine Analyticsde olmayan bir özellik, Yandex otomatik olarak 40 dakikada bir sitenizin açılıp açılmadığını kontrol ediyor, açılmadığı zaman bunu kaydediyor, size email veya sms ile bildirebiliyor. Buna da Metrica’nın İzleme adlı bölümünden ulaşmanız mümkün.
  9. Analytics’de yapmanız için bir çok dönüşüm kodu ile uğraşmanız gereken bir özellik daha. Form analizi özelliği. Form analizi bölümüne girdiğinizde web sitenizde bulunan tüm formların detaylı istatistiklerine ulaşabiliyorsunuz hem de ekran görüntüsü halinde. Formun hangi alanını kaç kişi doldurmuş, formun dönüşüm yüzdesi, ve daha bir çok istatistiği hiçbir ayar yapmadan default olarak sunuyor Yandex size.
  10. Gelelim sonunca ve bana göre en süper faydaya. Aralık 2010 da Yandex Webvisor adlı bir şirketi milyon dolarlı bir fiyata satın aldı. Webvisor sitenizdeki fare hareketlerini, kullanıcıların yoğunlukla nereye baktıklarını ve nereye tıkladıklarını analiz ve kayıt eden ücretli bir araçtı. Yandex bu servisi satın alıp Metrica’ya entegre ederek kullanıcılara ücretsiz olarak sunmaya başladı. Metrica’yı ilk defa sitenize kurarken Webvisor özelliğini istiyorum seçeneğini işaretlerseniz sizin takip kodunuzu ona göre ayarlıyor, bu sayede sitenizle ilgili hemen herşeyi detayıyla öğrenmiş oluyorsunuz. Gerçekten muhteşem bir özellik.

Analytics vs Metrica

Özet geçersek Metrica’nın Analytics’den daha işe yarayan bir çok özelliği var, tabii ki Analytics’den vazgeçmek mümkün değil ancak iki aracı birden kullanmaya değer diyorum ben. Özellikle dönüşüm takibini hiç kodlarla uğraşmadan yapmak isteyen kullanıcılar için çare Metrica’dır. Herkese verimli ve geri dönüşü reklamlar dilerim.

İpuçları, SEO, Ürünler Kategorilerinde yayınlandı. , , , , , , .

Yandex Metrica’nın Faydaları ve Google Analytics Karşılaştırması için 4 yorum var

  1. Selamlar
    Mahir bey öncelikle size çok teşekkür ederim. ilk defa yandex ve google arasında bu kadar detaylı bir yazı ilk defa gördüm. güzel bir çalışma olmuş http://www.biletgaranti.com google analatik kullanıyorum ama şöyle bir şikayetim var . google yahoodan gelen verileri dogru vermediğiniz duşunüyorum google dan günlük 150-200 kişi giriyor ama yahoo dan 5 i geçmiyor. bu kadar fark olmamalı siteme giren ziyaretci farkı . Mahir bey sizin tavsiyenize uyarak Metric kullanmayı düşünüyorum

    • Mahir Sümer :

      Öncelikle ben teşekkür ederim bloguma göstermiş olduğunuz ilgi için. Yazı çalışma arkadaşım Sayın İlker Tanyer‘e ait. Kendisi çok güzel bir analiz çıkarmış durumda. Siteniz için Metrica’yı kullanmanızı bende tavsiye ederim. Hem Google Analytics dursun hemde Metrica kurun. Her ikisinden de istatistikleri karşılaştırabilirsiniz.

      Bunun dışında Google Analytics’in bilinen herhangi bir engeli bulunmuyor. Yani resmi olarak açıklamış Yahoo trafiğini engelleme, saymama vb gibi. O yüzden o konu hakkında çok yorum yapamayacağım.

      İlginize tekrar teşekkür ederim.

  2. “Gelelim sonunca ve bana göre en süper faydaya. Aralık 2010 da Yandex Webvisor adlı bir şirketi milyon dolarlı bir fiyata satın aldı. Webvisor sitenizdeki fare hareketlerini, kullanıcıların yoğunlukla nereye baktıklarını ve nereye tıkladıklarını analiz ve kayıt eden ücretli bir araçtı. Yandex bu servisi satın alıp Metrica’ya entegre ederek kullanıcılara ücretsiz olarak sunmaya başladı. Metrica’yı ilk defa sitenize kurarken Webvisor özelliğini istiyorum seçeneğini işaretlerseniz sizin takip kodunuzu ona göre ayarlıyor, bu sayede sitenizle ilgili hemen herşeyi detayıyla öğrenmiş oluyorsunuz. Gerçekten muhteşem bir özellik.”

    açıkcası en cok hoşuma gidende bu idi :) webvisor :) sırf oraya bakıyorum… ayrıca bu süzgeç ten hangi illerden geldiğini gösteren kısım :) o da bi güzel olmuş… analytics halt etmiş :)

  3. Av :

    yandex sanki az sayıoyor yada dogru saydığı içindir bence