SEO için İpuçları – 4 – Meta Tag’lar

    

SEO İpuçları serisine Meta Tag’lar ile devam ediyoruz. Bu yazıda meta tag olarak adlandırılan, sayfa hakkında bilgi içeren kod öğelerinin nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgiler vermeye çalışacağım.

Bir önceki yazımda da bahsettiğim gibi meta tag, sayfamız hakkında arama motorlarına bilgi veren etiketler grubudur. Bir nevi sayfamızın özetini arama motorlarına sunmamıza yararlar. Arama motorlarının yeni algoritmalarında meta taglar tek başına anlam ifade etmese de genel SEO kuralları çerçevesinde bunları da düzenli hazırlamamızda fayda bulunmaktadır. Konuya başlamadan önce bu kod parçalarının sayfa kodlamamızda <head></head> tagları arasında yer aldığını ve sayfa görünümümüze herhangi bir katkısı olmadığını söylemeliyim. Yani bu taglarda yazdığınız yazıların hiç birisi internet sitemizde kullanıcılara gösterilmez.

Meta TAG Kullanımı

Meta taglardan en önemlisi olan Keywords (Anahtar Kelimeler) ile başlayalım. Adından da anlaşılacağı üzere bu meta tag, sitenizin içeriğini kelimeler ile özetlemenize yarıyor. Kullanımı:

<meta name="keywords" content="cep telefonu satış, cep telefonu teknik servis, ...">

Ekrana sığmadığı için ben üç nokta ile bıraktım yazmaya devam etmeyi. Şimdi buraya neler ve nasıl yazarıza bakalım.

Anahtar Kelimeler kısmı, aralarına virgül konularak tek veya birden fazla kelime içeren öbekler halinde yazılır. cep telefonu satış, cep telefonu tamir, iphone, blackberry gibi. Buraya yazdığımız kelimelerin (kelime öbeklerinin) sayısı 12-15 arasında olmalıdır. Daha fazla kelime yazımı veya devam eden kelime tekrarları malesef etkili olmamakta hatta spam sayılmaktadır.

Meta Tag Keywords

Anahtar Kelimeleri yazarken dikkat edilecek en önemli husus içerik sayfası ile alakalı olmasıdır. İçerikte geçen kelimelerden tamamen farklı kelimelerin kullanılması size bir fayda sağlamayacaktır. Burada önerim her sayfanız için farklı Anahtar Kelime yapısı kullanmanız. Cep Telefonu Satışı ve Teknik Servisi hizmeti sunan bir firma olduğunuzu kabul edersek, ana sayfanızda yer alan Keywords tagına, tüm işleriniz hakkında fikir veren, insanların en çok arayabileceklerini düşündüğünüz kelimeleri yazmanız faydalı olabilir. Örneğin:

cep telefonu satış, iphone satış, blackberry satış, android satış, cep telefonu teknik servis, cep telefonu tamir, akıllı telefon tamiri, iphone ekran tamiri, samsung tuş takımı tamiri, dokunmatik ekran tamiri

Diyelim ki iPhone satışına ve servisine ait birde alt sayfanız var. Bu durumda seçebileceğiniz anahtar kelimelerde şunlar olabilir:

iphone satış, iphone teknik servis, iphone tamir, iphone ekran tamiri, dokunmatik ekran tamiri, home tuşu tamiri, iphone versiyon yükseltme, iphone uygulama yükleme

Az önce de bahsettiğim gibi Anahtar Kelimeler bölümümüzü sayfalarımıza göre özelleştirmemiz bizim için fayda sağlayacaktır.

Gelelim diğer meta tagımız Description (Açıklama) ‘a. Bu meta tagımız, sayfamızın içeriğini arama motorları yardımıyla kullanıcılara sunmamıza yaramaktadır. Kullanımı:

<meta name="description" content="Cep Telefonu Satış ve Teknik Servisi, ...">

Sitenizi en iyi şekilde ifade eden cümleleri burada kullanmamızı tavsiye ederim. Çünkü arama sonuçlarında siteniz kullanıcıların karşısına geldiğinde site başlığınızın altında açıklama kısmında yazacak yazıyı bu meta tagımız belirleyecektir.

Description Meta Tag

Description yazarken yapılan en büyük hata, bu alanında anahtar kelimeler ile doldurulması. Hatta çoğu zaman hem Keywords hemde Description alanları birbirinin aynısı olarak yazılıyor. Bu yanlış bir kullanımdır.

Description yazarken 160-170 karakter sınırını aşmamanızda fayda bulunmaktadır. Daha fazlası arama motorlarının sonuçlarında görüntülenemezler. Keywords’de olduğu gibi önerim, her sayfanızın içeriği hakkında farklı Description’lar yazmanız. Yine ana sayfanızı farz ederek örnek verecek olursam:

Cep Telefonu Satış ve Teknik Servisi. iPhone, Android ve Her Türlü Akıllı Telefon için Bize Danışabilirsiniz. Mahir Sümer Telekom: 0.212.123 45 67

gibi bir cümle yazabiliriz. Yine iPhone için bir alt sayfanız var olduğunu farz edersek, o sayfa içinde:

iPhone Satış ve Teknik Servisi. iPhone 3Gs, iPhone 4, iPhone4S için Tüm Teknik Servis ve Tamir Hizmeti Verilir. Mahir Sümer Telekom: 0.212.123 45 67

yazabiliriz.

Son meta tagımız olan Robots‘a gelelim. Bu meta tagımızın ne işe yaradığını kabaca anlatacak olursak; arama motoru sitemize geldiğinde nasıl davranması gerektiğini bu meta tag ile anlayabiliyor. Sayfamız arama motorunda indekslensin mi, sayfa içerisinde yer alan linklerimiz takip edilsin mi gibi işlemleri bu meta tagımız ile yapabiliyoruz. Örnek kullanım şekli:

<meta name="robots" content="index, follow">

Burada yer alan index kelimesi sayfamızın indekslenmesini, follow ise sayfamızda bulunan linklerin takip edilmesini sağlar.

Bu meta tag genellikle indekslenmesini istemediğimiz sayfalarda kullanılır. Çünkü bu meta tagı index, follow olarak yazmanız ile hiç yazmamanız arasında fark yoktur. Arama motorları zaten bu meta tagı görmediklerinde otomatik olarak indeksleme ve takip etme işini yapacaklardır.

Eğer bir sayfamızın indekslenmemesini istiyorsak buraya yazmamız gereken kelime noindex olmalıdır. Aynı şekilde sayfamızda yer alan linkler takip edilerek yeni indeksler yaratılmasın da istiyorsak o zaman nofollow yazmamız gerekmektedir.

Bunları farklı kombinasyonlarda kullanarak dilediğimiz işlemi yapabiliriz. Örneğin

  • noindex, follow – İndeksleme ama takip et
  • index, nofollow – İndeksle ama takip etme
  • noindex, nofollow – Hem İndeksleme hemde takip etme

gibi.

Bu yazımda anlatacağım meta taglarımız bu kadar. Tüm meta taglarımız tabi ki bunlardan ibaret değil. Ama kullanılmasında fayda gördüğüm en önemlilerinden 3 tanesi bunlardı. Konumuzu özetleyecek olursak;

  • Keywords meta tagı sayfa içeriğimiz ile alakalı olmalı,
  • Yazacağımız Keywords içeriği 12-15 kelimeden (kelime öbeğinden) oluşmalı,
  • Keywords içeriğine yazacağımız kelime veya kelime öbekleri arasına virgül koymalıyız,
  • Description meta tagı sayfamızı tanıtan bir özet yazı şeklinde olmalıdır, anahtar kelime grubunu buraya yazmamamız gerekir,
  • Description yazarken 160-170 karakter sınırını aşmamalıyız,
  • Her sayfanın kendisine ait bir Description tagı olmalı,
  • Robots meta tagını sayfalarımızın indekslenmemesini istediğimiz durumda kullanmamızda fayda vardır.

Bol indeksli günler dilerim.

İpuçları, SEO Kategorilerinde yayınlandı. , , , , , , , .

SEO için İpuçları – 4 – Meta Tag’lar için 9 yorum var

  1. Merhaba.
    Çok faydalandım. Harika yazmışsınız.

    “Description meta tagı sayfamızı tanıtan bir özet yazı şeklinde olmalıdır, anahtar kelime grubunu buraya yazmamız gerekir,” yazmışsınız. Bir yazım hatası yapmışsınız. Yukarıda, yazmamamız yazacağınıza yazmamız yazmışsınız.

    İyi çalışmalar ve başarılar dilerim.

  2. Elif :

    Normalde pek yorum yazan biri değilim. Ama öyle güzel yazmışsınız ki kesinlikle taktire değer. Bu yazıdan önce bir çok yazı okudum meta tag’leri hakkında fakat hiç birinden hiç bir şey anlamamıştım. Ama şu anda gayet kavradım olayı. Anlatım çok güzel olmuş. Emeğinize sağlık!

  3. cem :

    bu yararlı bilgiler için teşekkürler

  4. Reco :

    Adamsın (:

    meta: Adamsın,kralsın,adam gibi adamsın,adamın kıralısın

    Description: Çok mükemmel bir acıklama hacı helal olsun..

  5. hakan :

    verdiğiniz net bilgi için teşekkür ederim

  6. Merhaba Sürekleyici akıcı anlatım diliniz Mükemmel Acıklamalar ve Önemli Bilgiler İçin Teşekkürler. Devamını Bekliyoruz.

  7. caner :

    olay budur. tek kelimeyle müthiş anlatım. gereksiz ve kalabalık bilgiler yok. kaliteli internet için mahirsümer diyorum.thx