SEO için İpuçları – 3 – Title

    

SEO için İpuçları serime Title konulu yazımla devam etmek istiyorum.

Title teknik olarak bir Meta Tag olarak geçmesede Meta Tag’lar arasında sayabiliriz. Meta Tag, sayfamız hakkında arama motorlarına bilgi veren etiketler diyebiliriz. Bu etiketler, web sayfamızın içeriği hakkında özet bilgileri arama motorlarına sunar, arama motorlarının sitemiz hakkında hızlıca fikir sahibi olmasını sağlar. Günümüzde arama motorlarının sitemizi indekslerken baktıkları ilk parametre olmasa da, (çok önceleri en önemli parametrelerden birisiydi) düzgün kullanılmasını şiddetle tavsiye ettiğim bir SEO kuralıdır diyebilirim. Çünkü arama motorları (özellikle Google) artık sayfa içeriğine daha çok önem veriyor, Meta Tag’ları bir geçiş aracı olarak kullanıyor.

Az önce de bahsettiğim gibi Title, aslında bir Meta Tag değil bir HTML etiketi. Ama Meta Tag’lar arasında anıyoruz adını. Çünkü bu etiket sayfamız hakkında bilgi veren en önemli öğe diyebiliriz. Title’dan, teknik olarak internet sayfalarının tarayıcılarda görünen adı gibi bahsedebiliriz. Bir web sayfasını ziyaret ettiğinizde internet tarayıcınızın sekmesi üzerinde yazan metin, web sayfalarının Title etiketiyle belirleniyor. Tabi ki esas işlevi tam olarak bu değil.

Title Meta Tag

Title’ın sadece görünümden ibaret olduğunu düşünenler genelde buraya noktalama işaretleri koyarak şekil yapmaya çalışırlar, kullanıcı internet tarayıcısında sayfamın adını daha afilli görsün diye düşünerek. Tabi ki bu bir yanlış kullanım örneğidir. Bu bölüm sadece tarayıcı görüntüsü için değil, arama motorlarının sayfamızı arama sonuçlarında gösterirken, sitemizi tanıtmak için kullandığı bir alandır.

Hatalı Title Kullanımı

Title içeriğine yazdığımız kelimeler, cümleler, tanımlar, arama motorlarınca indekslenen sayfamızın sonuçlarda ne başlıkla çıkacağını belirler. Bu yüzden mümkün mertebe her sayfaya farklı Title yazmaya özen göstermelisiniz. Örneğin cep telefonu satış ve servis hizmeti veren bir firma iseniz ana sayfanıza:

Cep Telefonu Satış ve Servisi, Nokia Cep Telefonları, Samsung Cep Telefonları, iPhone ve Android Cihazlar Satış ve Teknik Servisi

gibi bir Title yazabilirsiniz. Gördüğünüz gibi Title’da önce genel bir yazım, ardından hizmetimizin özelleştirilmiş halinin yazımını yaptık. Eğer alt sayfalarımız için bir Title düşünecek olursak, örneğin iPhone telefonlarını anlatan bir sayfamız olsun:

iPhone Satış ve Teknik Servisi, iPhone Ekran Tamiri, iPhone Versiyon Yükseltme, iPhone 4S, iPhone 4, iPhone 3GS

gibi bir Title yazabiliriz. Burada da önce sayfamızın esas anlamını ifade eden bir cümle ile başladık, ardından iPhone için en çok ihtiyaç duyulan tamir ve hizmetleri yazdık, son olarak da satış ve servisini yaptığımız iPhone modelleri ile devam ettik.

Yukarıda yazdığım Title’lar hızlıca kullanımı ifade edebilmek için verdiğim örnekler. Bunlar tabi ki çoğaltılabilir. Burada söylemek istediğim ek bazı konular var. Title yazarken çok uzun metinler yazmamamız gerekir. Genel olarak 65-70 karakter arasında birşeyler yazmanız yeterli olacaktır. Çünkü arama motorları sayfalarında daha uzun bir başlığı göstermez. Ayrıca Title metnimizin yazım kurallarına uygun bir şekilde yazıldığından da emin olmalıyız. Mesela tümü büyük harflerden oluşan bir Title, sitenizin indekslenme oranını düşürecektir.

Arama Sonuçlarında Title Görüntüsü

Konuyu özetleyecek olursak;

  • Sayfalarımız için her daim uygun Title kullanmaya özen göstermeliyiz.
  • Title’ın sayfamızın içeriği ile alakalı olması bizim için avantaj sağlayacaktır.
  • Title yazarken yazım kurallarına uymamızda fayda vardır. (Büyük harf, noktalama işaretleri vb.)
  • Title metninin 65-70 karakteri geçmemesine dikkat etmeliyiz.

Hepinize bol indeksli günler dilerim.

İpuçları, Programlama, SEO Kategorilerinde yayınlandı. , , .

Yorumlara kapatılmıştır.